Wednesday, February 12, 2014

SET SLIMMING SHAKLEE

Assalamualaikum semua!!

Hari ini saya ingin kongsikan set terlaris Shaklee, ianya adalah SET SLIMING SHAKLEE. Program ini khusus untuk sesiapa yang mahukan diet atau proses penurunan berat badan yang seimbang, selamat dan berkualiti. Jom kita tengok satu satu apa yang terkandung dalam set atau program ini. 


Ini dia rangkaian yang boleh kita ambik untuk program pengurusan berat badan. 

DETOKS (fiber-Alfafa/herblax) + PROTIN (CINCH or ESP) + PECAH LEMAK(Lecitin/Omega)

❤️ Kenapa perlu detoks?
Detox adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih, baru badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap yang optimum. :) Tahukah anda, kunci asas untuk kurus adalah detox dulu yaaa.. 😃 

❤️ Fungsi Lecitin atau Omega?

LEICITHIN
========
Ianya berfungsi untuk memecahkan lemak2. Lecitin dinamakan "pengemulsi semulajadi" kerana ia mempunyai kesan melekat pada struktur lemak. 

Dalam perkataan ringkasnya, ia menyebabkan lemak itu terapung dalam darah dan seterusnya menghalang lemak dari melekat pada dinding membrane. Lecitin tidak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan untuk proses ini. 

OMEGA
======
Omega-3 Fatty Acids mempengaruhi pelbagai jenis hormon yang dihasilkan oleh badan termasuk LEPTIN yang merupakan hormon yang penting dalam pengawalan selera makan dan metabolisme. Ianya dihasilkan daripada lemak di dalam badan. 

Leptin akan menghantar signal kepada otak untuk mengehadkan rasa lapar. 

SEMAKIN RENDAH PARAS LEPTIN, SEMAKIN CEPAT ANDA AKAN BERASA LAPAR.

Leptin ini juga boleh meningkatkan metabolisma badan. Bila metabolisma meningkat, maka cepatlah lemak dibakar di mana akan membantu kita untuk proses ini.

❤️ Kenapa protin? 
Protien ini berfungsi membuat kita rasa kenyang, tingkatkan metabolisma, untuk diet dan bina otot kita semasa proses penurunan berat badan. Semasa proses pembakaran lemak dan detox, dengan Cinch Shake Shaklee atau ESP ia akan dapat menjaga 'muscle body' kita daripada terjaga atau terpelihara daripada dibakar. Ini akan membantu 'muscle' kita daripada susut.

❤️Antara fiber dan herblax.
Fiber lebih optimum resultnya. Fiber akan memanjangkan tempoh makanan dalam perut dan memberikan rasa kenyang sepenuhnya. Ia berupaya menyerap lebihan air dan lemak dalam badan. Disamping tu kalau anda makan fiber ni, proses 'melabur’ akan jadi sangat mudah dan usus dicuci sepenuhnya dan sekaligus ianya akan elakkan perut daripada buncit. Selain itu ia berfungsi untuk melancarkan penghadaman.

Jom tengok pulak testimoni pelanggan saya.


Jadi apalagi!! Jom dapatkan set slimming ini untuk mencapai impian anda. Sila hubungi saya untuk maklumat lanjut dan konsultasi percuma, free gift dan jadial makan sempurna. Hanya dengan saya, 😃. Perkhidmatan terbaik dan terpantas untuk pelanggan pelanggan saya sahaja. 

       Zainora Hayari 016-5215057
  Shaklee Independent Distributor 
 area Ipoh, Kuala Kangsar, Gopeng, 
               Kampar, Perak.
            FB: Mummyqasehfahim
 Blog:https://qasehdaania.blogspot.com 
     (mohon click at "Join This Site" ye)


No comments: