Tuesday, February 11, 2014

BAGAIMANA MERAWAT DENGGI

Entri sebelum ini saya ada share info mengenai demam denggi. Apa itu denggi, simptom denggi dan kaedah pencegahan.

Kali ini saya ingin kongsi ilmu mengenai kaedah rawatan secara tradisional dan dengan pengambilan supplement yang sedikit sebanyak boleh membantu untuk merawat demam denggi.

Biasa dengar dengan sup ketam kan? Ok, kenapa Sup Ketam ye? 



Kajian ringkas didapati ketam mengandungi sejenis protein yang tinggi, yang dapat membantu pembinaan semula platelet darah yang hilang akibat virus denggi. Ini kerana pesakit demam denggi akan mengalami sindrom penurunan platelet yang ketara dalam tempoh beberapa hari selepas dijangkiti virus tersebut dan dalam kes denggi berdarah, platelet mungkin akan jatuh ke tahap paling minima, yang akhirnya membawa maut kepada pesakit.

Keberkesanan rawatan ketam menggunakan ketam sebagai terapi oral (dimasak sebagai sup semata-mata) amat menakjubkan kerana pesakit demam denggi yang meminum dan memakan (isi dan kuahnya) satu mangkuk besar sup ketam (500ml hingga 1 liter) akan mengalami peningkatan kadar platelet yang mendadak dalam masa relatif singkat, iaitu cuma antara 5 hingga 8 jam sahaja dan pesakit akan pulih 99.9 % dalam tempoh tersebut.

SHAKLEE UNTUK DENGGI

1) 

         PERFORMANCE DRINK

Kenapa Performance Drink?

Anda mungkin telah biasa mengambil minuman isotonik yang ada  di pasaran, tetapi sedarkah anda minuman isotonik tersebut mempunyai gula berlebihan dan berkarbonat. Performance Drink ini juga berfungsi untuk menjaga badan kita daripada dehidrasi. 

Antara kebaikan performance drink ialah :-

•Ia adalah minuman yang mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna untuk membantu mencegah dehydration, seperti fungsi minuman isotonik.

•Ia membekalkan 3 jenis karbohidrat bagi tenaga dan stamina.

•Membantu tubuh kita menjaga kestabilan bendalir agar tidak kekeringan.

•Mengandungi formula karbohidrat unik Shaklee iaitu opticarb yang membekalkan tenaga serta merta. Opticarb ialah rangkaian karbohidrat yang memberikan kita tenaga berterusan tanpa menganggu kestabilan gula dalam darah.

2)
                    NUTRIFERON

Bagi meningkatkan tahap imun atau rintangan kepada penyakit, cubalah Nutriferon Shaklee. Nutriferon Shaklee adalah “immune booster” ciptaan pakar imun dari Jepun, Dr. Yasuhiko Kojima. 

FUNGSI NUTRIFERON
==================

• Nutriferon meningkatkan interferon semulajadi badan dan sekaligus menguatkan tindak balas imun badan. 

• Nutriferon sangat sesuai diambil oleh mereka yang mempunyai masalah antibodi lemah, sering selsema dan demam serta membantu mereka yang lambat sembuh dari penyakit.

Jika sedang mencari-cari apa yg boleh membantu anda, feel free untuk menghubungi saya di sini 

         Zainora Hayari 016-5215057
 Shaklee Independent Distributor area Ipoh, Kampar,
       Kuala Kangsar, Gopeng, Perak.
             FB: Mummyqasehfahim
Blog:https://qasehdaania.blogspot.com 
     (mohon click at "Join This Site" ye)






No comments: