Wednesday, February 13, 2013

Vitamin E

Vitamin AntiOksidan yang tinggi?




Biasa dengar tak kawan-kawan dengan vitamin Antioksidan yang tinggi?? Apa tu antioksidan? Macamana tu ye? Apa hebatnya kalau kaya dengan antioksidan?

Baiklah, Apa sebenarnya Antioksidan?

Antioksidan dapat meneutralkan kesan kerosakan sel-sel yang disebabkan oleh sel-radikal bebas. Antioksidan adalah zat yang dapat melambatkan atau mengelakkan kerosakan sel oksidatif tubuh kita. 

Bagaimana caranya?
Antioksidan mempunyai kelebihan bekalan elektron bebas.Dengan memberikan elektron ini percuma ke radikal oksigen aktif, antioksidan boleh meneutralkan potensi pengoksidaan tinggi, sehingga melindungi rangkaian sihat. Ia  berfungsi sebagai "peneutral radikal bebas", kerana ia meneutralkan kerosakan yang dilakukan oleh radikal bebas.

Selain itu, pengambilan antioksidan dalam jumlah yang cukup melalui nutrisi, telah terbukti dapat meningkatkan sistem pertahanan tubuh serta mampu menurunkan risiko kanser dan jangkitan.




Kebaikan Vitamin E Shaklee Dengan Grape Seed.

10 Kebaikan kesihatan grape seed extract yang terdapat dalam Vitamin E Shaklee    Menyingkirkan radikal bebas    Mengurangkan radang (inflammatory)     Membantu kesihatan otak, kulit dan mata.    Membantu pengedaran mikro dan kardiovaskular.    Mencegah masalah kelenjar prostat    Melambatkan proses penuaan    Mengurangkan kedutan dan meningkatkan keanjalan kulit    Mencegah kesan negatif yang disebabkan oleh sinar ultraviolet    Membantu fungsi sistem saraf otak    Meningkatkan daya pertahanan


Jika ada sebarang pertanyaan, boleh hubungi saya di :-
Zainora Hayari 016-5215057
Shaklee Independent Distributor area Ipoh, Kuala Kangsar, Gopeng, Kampar, Perak.
FB: Mummyqasehfahim
Blog: https://qasehdaania.blogspot.com (mohon click at "Join This Site" ye)


No comments: