Wednesday, February 13, 2013

Omega Guard


OMEGA GUARD SHAKLEE

Kelebihan Omega Guard..

1. Minyak Ikan Terbaik Di Dunia 
OmegaGuard Shaklee terdiri daripada 7 asid lemak Omega-3 semulajadi iaitu EPA (Eicosa Pentaenoic Acid), DHA (Docosa Hexaenoic Acid), ALA dan lain-lain lagi. Satu hidangan OmegaGuard (3 biji) menyediakan 990mg Asid Lemak Omega-3. 

2. Ultratulen. Bergred Farmaseutikal, Omega Guard dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari 3 molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat di bawah suhu rendah yang terjaga. Proses ini menumpukan kepada penghasilan asid lemak Omega-3 yang asli dan menghilangkan pencemaran termasuk logam berat, merkuri, kadmium dan sebagainya yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan.

3. 50% lebih pekat dari mana2 produk di pasaran.


Kebaikan Omega 3
Sumber : http://benefitsofomega3.org/

1. Kesihatan Jantung dari Omega 3
Beberapa kajian membuktikan kebaikan Omega 3 adalah untuk mengelak dan merawat sakit jantung.
Lemak baik ini boleh merendahkan paras keradangan (inflammation), merendahkan triglycerides dan mengelakkan darah tersumbat yang boleh membawa maut.

2. Tekanan darah tinggi.
Omega 3 telah diuji dan dibuktikan untuk mengurangkan hipertensi(tekanan darah tinggi). Menurut kajian terbaru dari; American Heart Association Journal telah menguji 5000 orang. Mereka mengenalpasti sejarah kesihatan dan mengukur tekanan darah pada awal kajian. Ia menunjukkan kebaikan Omega 3 merendahkan tekanan darah berbanding orang yang tidak mengambilnya.

3. Diabetes.
Pesakit diabetes mempunyai triglyceride(lemak dalam darah) yang tinggi dan paras HDL rendah. Omega 3 dari minyak ikan boleh merendahkan paras triglycerides dan Apo proteins (petanda untuk diabetes) dan meningkatkan HDL, makan mengambil supplement minyak ikan boleh membantu pesakit diabetes. Namun, pesakit diabetes Jenis 2 boleh mengalami peningkatan gula dalam darah apabila mengambil minyak ikan dan perlu mendapatkan nasihat doktor terlebih dahulu.

4. Barah Payudara.
Walaupun beberapa pakar tidak setuju, wanita yang mengambil Omega 3 dalam beberapa tahun mungkin kurang risiko mengidap barah ini. Kajian terperinci perlu dibuat untuk mengenalpasti adakah Omega 3 membantu mengelakkan barah ini.

5. Barah ProstatSatu kajian terhadap tikus yang telah dikenakan genetic barah ini.
Pemakanan yang tinggi Omega 3 boleh melembabkan pembentukan tumor dan perkembangan sel barah dan meningkatkan peluang untuk sihat. Namun, kajian ini belum disahkan ke atas manusia.

6. Barah Kolon(usus)
Kebaikan Omega 3 boleh mengurangkan risiko terkena barah ini. Sebagai contoh, orang Eskimo, mempunyai pemakanan tinggi Omega 3 dan mereka mempunyai risiko mempunyai barah ini yang sangat rendah.

7. Senggugut
Kajian terkini menunjukkan Omega 3 boleh mengelak pembentukan prostaglandins. Prostaglandins menyebabkan senggugut dalam uterus.

8. Ibu mengandung dan menyusukan anak.
Kebaikan Omega 3 kepada wanita mengandung dan menyusukan anak adalah pada pembentukan otak bayi. Ia meningkatkan paras IQ otak bayi ini.

9. Keguguran
Pengambilan ikan dan suplemen omega 3 boleh mengurangkan kebarangkalian keguguran berulang atau dikenali simdrom antiphospholipid.

10. Tekanan
Kajian menunjukkan bahawa dgn pengmbilan Omega 3 ini dpt merendahkan paras tekanan perasaan seseorang individu itu.

Dapatkan segera dari saya, konsultasi percuma dengan harga yang menarik! :-)

Jika ada sebarang pertanyaan, boleh hubungi saya di :-

Zainora Hayari 016-5215057
Shaklee Independent Distributor area Ipoh, Kuala Kangsar, Gopeng, Kampar, Perak.
FB: Mummyqasehfahim
Blog: https://qasehdaania.blogspot.com (mohon click at "Join This Site" ye)

No comments: