Saturday, April 1, 2017

BETA AMYLOID DAN PESAKIT ALZHEMIR

Salam Ahad semua,

Tahu tak ape itu plak beta amyloid ? Saintifik sgt namanya kan.. nak nyebut pn berbelit lidah hihi.. Okey, kalau nk tahu apa plak beta amyloid tu, ianya ada kaitan dgn penyakit Nyanyuk atau Alzhemir tau.. dgn menimbunnya pembentukan plak amyloid dlm otak, ianya akan menyebabkan kita mendapat penyakit Alzheimer ni.. sbb semua signal neuro kita terganggu.. terhalang.. memori jd kurang dn banyak lagi. 

https://www.facebook.com/zainora.hayari/posts/10155237102930798 

Untuk Mencegah Alzheimer kita boleh ambik makanan yg mengandungi antioksidan yg tinggi. Lagi baik jika ada Resveratol di dalam nya, sbb dgn adanya bahan ni, ia mampu menghancurkan pembentukan plak amyloid ni. Contohnya buah buahan yg berearna cerah kerana ia mengandungi sumber antioksidan yang boleh membantu utk meningkatkan daya ingatan yg boleh membantu utk melawan penyakit Alzhemir ini. 


Cara mencegah penyakit alzheimer ini juga boleh kita mulakan dgn menjaga jantung, mengawal tekanan darah, kolestrol dan juga tahap gula dalam darah agar semuanya normal. Jgn pulak kita lupakan exercise cth mcm jogging, pusing taman 1/2 jam, swimming dan banyak lagi. Mental, rohai (baca Al Quran, zikir dll) dan aktiviti sosial pn kena selari utk kita kurangkan risiko terkena penyakit alzheimer ni. 


Bagi kami yg cukup familiar dgn kandungan bahan Vivix, consumes minuman Vivix ini sgt membantu utk menjadi perisai terhadap serangan semua penyakit yg saya sebut di atas. Sebab apa tau, Vivix ni mmg mempunyai kandungan antioksidan yg tinggi yg mampu menuju terus ke sel/dna/kromosom kita. Ianya bukan ubat atau magical weapon, tp ianya minuman yg berasakan drpd 4 bahan utama yg mempunyai elemen yg sangat tinggi antioksidan di dalamnya. 

Vivix ni boleh membantu dlm memperbaiki sel, memberi nafas baru pd sel yg rosak, membina sel baru utk melawan serangan radikal bebas dan juga mengekalkan kesihatan sel sel yg baru ini. Bila sel/dna/kromosom kita sihat, diabetes ke, arteri tersumbat ke, effect pd jantung ke, tekanan darah tak tentu ke.. semuanya akan kembali seimbang dan normal seperti biasa. Itu lah sebabnya, minuman Vivix ni sgt sgt lah penting utk semua org. Trust me, ianya banyak terbukti positif selepas pengambilannya. 


Cuba pilih mana satu otak yg normal dan otak pesakit Alzheimer? A atau B?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10155237074470798&set=pcb.10155237102930798&type=3&theater 
Nak dapatkan set pencegahan Alzhemier ini? Ringan-ringankan tangan korang dail terus no akak tau, 016-5215057.
Promosi lagi hebat BELI 2 Botol ViVix dan korang akan dapat jadi ahli secara PERCUMA tau! Lagi best, korang akan dapat cash back drpd Shaklee. Kalau kumpul2x penjimatan dan cash back tu semua, ada dalam RM100 jugak tau! Memang best dan jimat berganda-ganda.

Zainora Hayari
016-5215057
Shaklee Independent Distributor
COD Ipoh, COD Sg Pulai, COD Kampar 
Perak



No comments: