Monday, March 6, 2017

NECROSIS DAN VIVIX

NEKROSIS DAN VIVIX
NECROSIS

Nekrosis adalah kematian sel pada jaringan tubuh. Bagi nekrosis, perubahan yg utama nampak pada isi, berbeza dengan degenerasi yang perubahannya hanya terdapat pada sitoplasma. 


Secara umumnya, sel sel badan kita ni, apabila mengalami kerosakan atau kecederaan, ia akan mati (inilah yang disebutkan tadi, Nekrosis) dan seterusnya sel sel ini tidak akan mengalami proses duplikasi dah. Okey, cukup sampai situ dah. 


Situasi berbeza apabila badan kita mengandungi banyak toxin, radikal bebas dan bendasing2x yang jahat ini, sel kita tak dapat mesej yang betul.. ia akan mengalami kecelaruan, dia tak mati.. Haaa, bila sel ini tak mati maka necrosis tak terjadi. Apabila nekrosis tak berlaku, ia mengalami proses lain pulak, iaitu sel-sel baru akan copy sel-sel yg cedera ni. Kesan seterusnya, berlakulah sel-sel baru yg rosak. Bila sel dalam badan kita banyak yg rosak, akan timbul pelbagai jenis penyakit & paling bahaya dan ditakuti ramai, ianya boleh menyebabkan kanser!


Untuk senang faham, sel-sel dalam badan kita ni kena mengalami proses mati. Kalau sel ini tak mati, sel baru akan copy sel-sel tu yang akan mendatangkan penyakit.


Ada 2 proses kematian sel, necrosis & apoptosis. Necrosis ini di mana sel mati disebabkan ianya dah cedera, apoptosis pulak mati disebabkan ianya dah mengalami proses penuaan. Tapi jika badan penuh dengan toksin & radikal bebas, sel jadi keliru & tak mati-mati. Apabila ia tak mati, sel yang cedera dan tua tu akan mula membiak-biak. Sel dah tak boleh buat kerja normal dia dan mula menyusahkan orang dgn penyakit2x yang x diingini.
200 tahun dulu kita tak perlu suplemen, coz badan kita mampu nak handle. Tp lepas industrial age, information age apa bagai ni, badan kita tak boleh nak handle dah. Banyak sgt toxins. Mmg kita perlu sangat suplemen - Vivix

Image result for NEKROSIS
NECROSIS VS APOPTOSIS

Dengan Vivix ni, ia mempunyai 4 mekanisma utama iaitu :

1) Pembaikan Sel
2) Perlindungan Sel
3) Tenaga Sel

4) Prestasi Sel


BAHAN UTAMA VIVIX



VIVIX TINGGI ANTIOKSIDAN


Ke semua ini penting untuk memastikan sel-sel kita boleh hidup dan menjalankan kerja mereka utk menjadikan organ-organ dalam badan kita berfungsi dengan baik dan tidak mengalami kerosakan dan terkawal daripada serangan penyakit.


Macam kita hidup di dunia ni amat memerlukan oksigen untuk terus hidup bernyawa, kalau tiada oxigen kita akan semput, mati jugak. Begitu juga dengan sel kita, jika kurang oksigen ianya boleh menjadi sel berasid dan enzim tertentu akan dilepaskan yang akhirnya akan menyebabkan DNA rosak.


Jadi cadangan terbaik utk membantu mengawal kerosakan ini adalah dengan pengambilan Vivix setiap hari. Vivix ni adalah campuran botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Apa itu Polifenol? Ia adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi. 

Nak dapatkan di mana? Call/whatsapp saya.


Zainora Hayari
016-5215057
Shaklee Independent Distributor
COD Ipoh, COD Sg Pulai, COD Kampar 
Perak


No comments: