Monday, May 8, 2017

CARA MENGHILANGKAN STRESS DENGAN MUDAH

STRESS





Siapa kt sini selalu mengalami stress?? 

Bangun pagi tempuh jammed.. stress! 

 Masuk keje boss bg task baru.. stress! 

Nak pergi lunch pun stress sbb tak tau nak makan ape, pendek kata semua stress la.. bahaya tau kalau asyik stress ni, cuba elak perkataan stress tu seharian. 




Bila stress, motivasi kita pun jadi rendah, nak buat kerja pun tak bermotivasi. Bahaya dan x elok utk bdn kita bila asyik murung, depresi, stress semua tu. 

Sedikit sebanyak cara untuk kita menangani stress dengan mudah:

  1. Sentiasa berbincang dengan orang tersayang ataupun yang paling rapat dengan anda hati ke hati mengenai tekanan yang anda alami 
  2.  Menyenaraikan satu-satu masalah di atas kertas sambil menuliskan pros dan kons juga penyelesaian kepada masalah tersebut
  3. Melakukan apa juga terapi yang anda suka seperti bershopping, pergi ke spa, bersukan, meluangkan masa bercuti bersama keluarga
  4. Merujuk kepada pihak yang bertanggungjawab atau yang terlibat secara langsung ataupun tidak langsung dalam isu tekanan yang anda hadapi
  5. Meningkatkan kualiti pengetahuan dengan ilmu dengan banyakkan membaca supaya anda akan lebih terdedah kepada penyelesaian yang lebih berilmu dan memperluaskan pemikiran dengan pengalaman orang lain
  6. Menjaga kesihatan secara optima dengan menjaga kebersihan diri, menjaga waktu makan dan sebagainya supaya diri sentiasa terurus dan lebih bertenang


Korang tahu yang semua ini berkait rapat dengan aktiviti neurotransmitter atau pindahan maklumat antara sel-sel dalam otak. Penting sangat tau untuk kita menjaga neurotransmitter agar sentiasa seimbang. Bila well balance, baru la kita akan rasa lebih motivasi, semangat tinggi, bertenaga dan dapat beri tumpuan terhadap apa saje yg berlaku.

Saintis menemui SEROTONIN iaitu cecair baik yang ada dalam neuron transmitter dalam otak. Cecair ni dikatakan punca kepada kehidupan yang lebik baik, lebih tenang, lebih bermotivasi. Kekurangan cecair ni membawa kepada kemurungan, stress, dan macam macam yg berkaitan dengan psikologi negatif. Untuk mencapai ketenangan ni, serotonin ni perlu cukup ditambah dgn amalan zikir dan juga permakanan yang sihat.

Saintis juga temui asid amino bagus untuk penghasilan serotonin dalam otak nih. Tambahan lagi vitamin yang baik seperti lecithin, omega 3,  omega 6, vitamin b kompleks dan elektrolit yg mencukupi, dapat membantu untuk membuatkan otak kita lebih  cerdas, dan sentiasa tenang. 

Gambar di bawah adalah set dicadangkan untuk kekal cergas, tenang, positif, dan untuk kesihatan badan kita.

No automatic alt text available.

Sebab itu apabila orang sakit/pening kepala atau migrain, bagus sangat untk ambil/makan vitamin B Complex Shaklee. B Complex kami mengandungi kesemua 8 vitamin iaitu B1, B2, B3, B5, B6, B12, asid folik dan biotin sebagaimana yg dinyatakan di dalam RDA (kesemuanya perlu diambil pada masa yg sama). 

Lecithin pulak bagus untuk otak dan memori kerana ianya dirembeskan oleh tubuh yang akan menghasilkan acetyl-kolin, inositol, fosforus dan lemak tak tepu. Leicithin ini juga bertindak sebagai "pembersih" salurdarah, pengambilan tambahan boleh membantu mengemulsi dan metabolisme lemak, kolestrol dan trigliserid di dalam tubuh. 

DHA dalam omega 3 bagus untuk memori dan elakkan alzeimer kerana Omega Guard Shaklee adalah 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan hati minyak ikan, berbanding dengan produk omega yg bersepah di pasaran, Omega Guard Shaklee merupakan minyak ikan paling tulen di dunia yang mengandungi rangkaian spectrum penuh 7 jenis asid lemak Omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan banyak lagi. 1 sajian Omega Guard Shaklee dapat membekalkan 905mg-asid lemak omega-3 EPA dan HDA.

Banyak syarikat mendakwa produk mereka. Tetapi pada Shaklee, kami mempunyai bukti yang ada dapat lihat dalam lebih 100 kertas kerja saintifik, 90 daripada mereka yg disiarkan dalam jurnal ulasan selaras, yang membuktikan keberkesanan produk Shaklee. Seterusnya ia akan membantu kita untuk mendapat pemikiran yg tenang dan pemakanan yg seimbang akan lebih membuatkan diri kita lebih teratur dan baik.

Berminat dengan set set produk kami? Call/pm kami di 016-5215057.


Zainora Hayari
016-5215057
Shaklee Independent Distributor
COD Ipoh, COD Sg Pulai, COD Kampar
Perak
        FB: http://www.facebook.com/Mummyqasehfahim/


No comments: