Tuesday, May 16, 2017

BAGAIMANA MERAWAT GASTRIK DENGAN BERKESAN

Selamat Pagi semua,

Sekarang ni ramai sangat yang kena gastrik, 2-3 orang students saya bila ditanya kenapa cuti sakit, jawapan gastrik, si Mira, si Aniq, Siti, Ina, rata-rata memberikan jawapan gastrik dan ulcer dalam perut. Uishhh, terkejut jugak. Patut la deme ni kurus-kurus, diet ke ape ke sampai selalu dapat gastric attack. Ape pun, cari lah remedi nya, usaha. 


Bagaimana Energizing Soy Protien (Shaklee ESP) boleh membantu Pesakit Gastrik?

Protein adalah makanan sel yang mana kita tahu 25% badan kita adalah protein, unsur kedua terbesar selepas air (75% badan kita adalah air).
.
Keperluan protein yang mencukupi dikatakan kunci kesihatan yang optimum – protein diperlukan untuk menghasilkan hormones, enzymes, antibodies and neurotransmitter.
.
Energizing Soy Protein membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam selepas diminum kerana ianya mengandungi 5 jenis Vitamin B yang diperlukan tubuh, serta Kalsium separuh daripada jumlah keperluan seharian.
.
Begitu juga dari segi penyusuan susu ibu. Komposisi utama susu ibu adalah protein, diikuti dengan kalsium, dan barulah vitamin, mineral, lemak dan lain-lain. Esp membantu ibu membekalkan cukup nutrien kpd bayi. Apa tunggu lagi wahai cik adik, cik abang, puan dan tuan. Relakah sakit gastrik datang jika salah makan, lambat makan dan sebagainya? Usaha untuk merawat lebih baik daripada biarkan info ini berlalu begitu sahaja.


1. ESP (ENERGIZING SOY PROTEIN)


Dalam setiap hidangan ESP, kandungan karbohidratnya adalah 10 gram manakala kandungan gula adalah 9 gram. ESP juga merupakan kumpulan minuman yang mempunyai Indeks Glisemik yang rendah. Indeks Glisemik ESP adalah 39 sahaja. Indeks Glisemik menggambarkan kadar kecepatan gula dalam darah meningkat apabila kita makan sesuatu makanan. 



2. OSTEMATRIX


set gastrik shaklee 

Ostematrix ni kaya dengan kalsium yang bersifat alkali. Sama macam ESP, ia akan kurangkan keasidan perut. Sebab itulah kita disuruh meminum susu untuk kurangkan gastrik. Kalsium dalam susu akan neutralkan perut.




3. PEPPERMINT GINGER PLUS

Peppermint ginger plus untuk gastrik
Biasa kalau perut banyak angin, kita minum teh halia untuk keluarkan angin dari badan kan. Inilah khasiat produk shaklee ni. 



Ia membantu pencernaan dengan merangsang pengaliran cecair pencernaan semulajadi. Kandungan bahan bahan seperti  herba asli pudina, halia, jintam hitam dan jintan manis memberikan rasa nyaman dan melegakan ketidakselesaan perut.

4. B COMPLEX

Vitamin b complex shaklee 

Pengambilan Vitamin B Complex Shaklee sememangnya mempunyai khasiat di dalam melegakan stress dan secara tidak langsung melegakan kesakitan. Lagipun ini adalah vitamin, makan ikut sukatan dan in shaa Allah tiada kesan sampingan. Jom kita tengok sedikit testimoni daripada customer: 

 


Ingin dapatakan set ini segera? Jom hubungi kami sekarang!


 Zainora Hayari
016-5215057
Shaklee Independent Distributor
COD Ipoh, COD Sg Pulai, COD Kampar
Perak
        FB: http://www.facebook.com/Mummyqasehfahim/


No comments: