Tuesday, April 11, 2017

BAGAIMANAA VIVIX BOLEH MELAWAN STRESS DAN MENGATASI RADIKAL BEBAS


Tubuh mengeluarkan hormon stres ketika kita berada di bawah tekanan yang ekstrem. Hormon stres ini membantu kita untuk mengatasi stres. Tapi jika kita terus menerus berada di bawah tekanan, hormon ini boleh berkurangan dalam tempoh masa tertentu sehingga boleh mempengaruhi kekebalan tubuh. 


 

Ada satu bahagian tubuh kita yang juga harus diberi perhatian yang sama iaitu otak. Berbeza terhadap kulit yang mudah kita perbaiki bila mengalami penuaan, otak kita yang sudah tua sukar untuk digantikan malahan, kerosakan pada otak boleh membawa maut seperti mempengaruhi fungsi kognitif secara meluas. Oleh kerana itu, kita juga harus memelihara organ tubuh yg menyimpan segala memori ini supaya kita kelihatan awet muda luar dan dalam.


No automatic alt text available.


Radikal bebas pula adalah suatu molekul yang relatif tidak stabil, mempunyai satu atau lebih elektron yang tidak berpasangan di orbit luarnya. Kerana molekulnya yang tidak stabil maka radikal bebas akan sentiasa berusaha mencari pasangan elektron, tetapi dengan cara yang radikal, yakni merebut pasangan elektron dan molekul lain. Kerana itulah radikal bebas juga disebut sebagai Reactive Oxygen Species (ROS).


Radikal bebas jika sudah terbentuk di dalam tubuh dan ini akan mengakibatkan timbulnya reaksi berantai dan mencipta radikal bebas baru yang jumlahnya akan terus bertambah.


Jika tubuh membentuk radikal bebas dalam jumlah berlebihan dan diburukkan lagi oleh keadaan persekitaran yang tidak baik (misalnya pencemaran) maka tubuh tidak akan mampu lagi meneutralkan kesannya sehingga berlaku kerosakan rangkaian. Akibatnya sel akan rosak, mati, bahkan terjadi mutasi.


Bahaya lain yang ditimbulkan oleh radikal bebas adalah jika ia bertindak balas dengan low-density lipoprotein (LDL), iaitu kolesterol yang dikenali sebagai faktor risiko penyakit jantung. Pada saat itulah kita perlu mendapatkan pengambilan antioksidan yang cukup untuk menangkis kesan buruk radikal bebas ini.


BOLEHKAH RADIKAL BEBAS DIATASI?
--------------------------------------------------------

Seperti yg diterangkan di atas, radikal bebas berpunca dari pemilihan makananan tidak sihat, tekanan, pencemaran, radiasi dan air yang bertoksik. Untuk menentang radikal bebas ini, unsur2 yang menjadi punca radikal bebas harus dihapuskan. Namun, dengan persekitaran dunia moden hari ini yang penuh pencemaran dan makanan yang sudah diubah genetiknya (GMO), kita tidak dapat lari dari radikal bebas. Apa yang boleh kita buat untuk melindungi diri dan keluarga tersayang?


Radikal bebas berpunca dari pengoksidaan. Apa yang bagus, kita boleh mengatasi masalah ini dengan makanan yang tinggi antioksidan. 

Antioksidan melindungi tubuh kita dengan melindungi sel2 yang sihat dari serangan radikal bebas. Ia meneutralkan radikal bebas di dalam tubuh sekaligus mencegah kerosakan atau penyakit yang diakibatkan oleh radikal bebas. 


Buah buahan berries dan anggur merupakan antara yang tinggi kandungan antioksidannya.
Di Shaklee, kami juga menawarkan kesemua vitamin yang mana dihasilkan secara semulajadi, menjalani peroses penyelidikan dan ujian (bukan ke atas haiwan) yang tinggi untuk menghasilkan vitamin yang benar2 berkualiti dan berkesan. Menerusi penyelidikan berterusan, terhasillah VIVIX! Produk terunggul yang amat tinggi antioksidan. Vivix ™ mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi. 


Antara fungsi Vivix sebagai produk antioksidan yg berkualiti dan berkesan :-

Image may contain: text


1) Memperbaiki DNA. 

Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.Vivix sesuai diambil oleh mereka yang selesai menjalani rawatan pemulihan kanser, misalnya kimoterapi, bagi mengembalikan sel tubuhnya kepada keadaan asal.



2) Memperbaiki tenaga sel. 

Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.



3) Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi. 

Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan.


Korang juga ada pilihan yg lebih jimat jika mempunyai budget tertentu iaitu Carotomax, Vita-C dan Vit-E Complex. Boleh saja untuk buat pilihan terbaik, call/pm saje.. saya bisa membantu.


No automatic alt text available.



Zainora Hayari
016-5215057
Shaklee Independent Distributor
COD Ipoh, COD Sg Pulai, COD Kampar
Perak
        FB: http://www.facebook.com/Mummyqasehfahim/

No comments: